Ga voor gezond

ETEN

Groente en fruit zijn gezond, dat weet iedereen zo langzamerhand natuurlijk.
Per dag moet je altijd een paar grote porties hiervan nemen.

Nog gezonder is het als je bij het eten van groente en fruit ook een beetje
op de kleur let en hierbij altijd aan een stoplicht denkt. Dat betekent dus:
neem afwisselend rode, gele en groene lekkernijen. In de verschillend gekleurde
groente- en fruitsoorten zitten namelijk verschillende voedingstoffen.

Als je alle kleuren zo nu en dan eet, neem je alle belangrijke voedingstoffen
in je op en deze hebben een positive uitwerking op jou, je gezondheid en je
uiterlijk. Heel handig, vind je niet? Bovendien: het is toch ook veel te lastig
om alle stoffen te onthouden die overal inzitten en goed voor je zijn .

SPORTEN

Sport is zeer belangrijk. Je beweegt vaak veel. Toch is niet elke sport veel
bewegelijk. Daarom heb je hier alvast sport tips!

Tips voor
bewegelijke sport!

1. Dansen is een heel goede beweegsport. Vooral
omdat je in het begin rekt en strekt. Is goed voor je gaat dansen en voor je
lichaam!
2. Volleybal! Je springt hier bij en beweegt goed en gezond! Maar
pep jezelf niet op!
3. Voetbal. Het is een goede sport. Maar helaas doe je
vaak niet veel met je handen.
4. Tennis. Het is één van de meest perfecte
sporten! Je voeten je handen, je beweegt ze met deze sport best veel. En, je
springt wel vaak.
5. Vechtsporten. Je doet bewegelijke dingen!

Dit
zijn erg bewegelijke sporten!

Minder bewegelijke
sporten…

1. Golf, je slaat loopt en beweegt niet zo veel.
2.
Bowlen! Gewoon rollen en strike! (Of niet …)
3. Schaken! (Is een soort van
denksport!)
4. Dammen. (Zelfde als punt nummer 3.) Iets met minder beweging
dus!

Sport is dus wel belangerijk!! Maar bij de meeste sport beweeg je heel
veel!
Sport om te ontspannen!
1. Yoga. Geeft nieuwe energie.
2.
Mediteren. Is rustgevend!
3. Tichi. Is een Chinese ontspansport.
Veel
ontspansport kan je lichaam laten rusten. De bedoeling is om je hele lichaam
lekker te ontspannen. Maak je je spieren lekker los!

Beweging in
sport is heel erg belangerijk. Als je 2 of 3 of meerdere sporten neemt, is dat
goed. Maar teveel is ook niet goed. Na sporten word je snel moe. Je lichaam moet
dan goed rusten!

TRAPPEN OP GEEN LIFT

Sport kan soms heel simpel zijn: maak eens geen gebruik van de roltrap of de
lift – neem gewoon overal de trap. Je traint hiermee je benen en je bips en dat
gewoon tussendoor.

En als je ergens heen moet, zorg dan dat je de weg met de meeste trappen
vindt. En als niemand je kan zien, loop de trap dan een keer omhoog, dan weer
naar beneden en weer omhoog. Elke trede maakt je fit.

Ga voor gezond mensen!!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: